29 Kasım 2010 Pazartesi

Yeni Bir Teknik...

 
      Yeni bir teknik dedim ama aslında bu teknik Türkiye'deki en eski, en bilindik tekniklerden biridir. Kağıdın kenarlarını yakarak eskimiş görütüsü verme. Ama hiçbir scrapbooking kaynağında bunu bir teknik olarak görmedim.
      Yukarıdaki çalışmayı bu hafta kulüpte crumpling (kağıdı kırıştırma), sanding (kağıdı zımparalama diyebiliriz) ve kısmen inking (mürekkeple boyama diyebiliriz sanırım) tekniklerini kullanarak nasıl eskimiş görüntüsü verebileceğimizi öğretmek için yaptım. Fon olarak kullandığım turuncu kartonu elimle gelişigüzel kırıştırıp dikkatlice açtım birkaç kez. Daha sonra da ütüyle tekrar düzleştirdim. Böylece eskimiş gibi göründü. Aynı şeyi krem renk kartonla da yaptım. Daha sonra da kenarlarını dikkatli bir şekilde yaktım. Desenli kağıdı ise 0 numara zımpara kağıdı ile zımparalayınca canlı renkler gitti ve yıpranmış bir görüntü geldi. Kenarlarını da hafifçe kıvırdım. Başlık için de aynı teknikleri kullandım ve sticker harflerle başlığımı oluşturdum. Rub-on denilen ve henüz Türkiye'de bulamadığım kazımalı stickerlarla ve altın yaldızlı bir kurdele ile süsledim. Ve son olarak turuncu kartonun kenarlarını inking tekniği ile boyadım. Umarım beğenirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder